tisdag 5 januari 2010

Vårtermin snart ...

I övermorgon är jullovet slut. Å andra sidan så har inte jag haft så fullödigt skollov eftersom en del av min tjänst består av rektorsarbete - rektorer har semesterlöneavtal och lärarna ferielöneavtal. En av mellandagarna har jag satt upp planeringstavla för terminen på jobbet och gjort märken för olika viktiga tilldragelser, sportlov, påsklov m m. Tavlan kommer att kompletteras när ytterligare planering är klar. Det som slår mig när jag ritar dit en sol på den 11 juni då vi får sommarlov, är att det ju inte är så många veckor egentligen ... det är inte konstigt att skolvärlden är så stressig när det är så mycket som skall inrymmas, så mycket som skall hinnas ... Att vara i nuet är lättare sagt än gjort när man vet att man har cirka tre veckor till första nationella provet för år 9 ...

1 kommentar:

Catarina sa...

Från min tid som lärare minns jag att vårterminen hackades upp av en massa lov. På gott och ont.