måndag 25 januari 2010

Papperstokig ?

Ledig måndag. Jag tog en slurk Chi San imorse och gick som en tjur med sänkt huvud in i mitt kontor och greppade tag i en pärm med frenesi, för nu skulle här sorteras. Här finns pärmar med bland annat utbildningsmaterial från 1991. De tar energi av mig och jag vill ha plats till annat. Men jag blir lite förvånad över allt jag hittar, som t ex det ni ser lite av på bilden - material som jag glömt bort. När jag ser alla omoderna OH-blad minns jag också en del av människorna som deltog. Om jag skulle komma med dessa handskrivna OH-ark till unga människor idag skulle de förmodligen somna efter en kvart. Nu är det datorteknik med power-point eller annat ännu mer avancerat som gäller, där man kombinerar databild med bildkanon. Det tycker jag är intressant och praktiskt jag med, men det är aningen vemodigt se på allt jag suttit och plitat för hand och sorterat in i plastfickor och i pärmar. Någon sjuttitalist har kallat mig papperstokig vid något tillfälle ... och det är väl kanske det jag är.

Inga kommentarer: