måndag 4 januari 2010

Alternativ förvirring

17 jan i fjor fick jag ett presentkort på en behandling på alternativ klinik och det började brinna i knutarna härom dagen när jag upptäckte att jag inte använt detta och det var på väg att gå ut. En vänlig massageterapeut hade tid för mig hips vips och jag har idag genomgått ansiktsbehandling, som inte var vilken som helst, utan jag fick veta att mina rynkor och min svaga svullnad ovanför ögonbrynen berodde på att min lever inte mår så bra. På vänster sida om näsan såg hon något som tydde på problem med mjälten och likaså bekymmer med ryggen fick hon fram genom att dra med fingret över näsbenet. Jag fick veta hur jag själv kunde behandla mig genom olika tryck i ansiktet. Jag fick också en förträfflig föreläsning om hur man själv kunde rensa ut orenheter ur tarm och mage med något superbra preparat ... för elände med mage och tarm har jag helt uppenbart eftersom jag har antydan till röda strimmor i ansiktet. Till saken hör att min mor och mina mostrar alla hade röda strimmor i ansiktet på ålderns höst, vilket jag också berättade. Hon menade att vi ärver mönster vad gäller mathållning och en massa annat kring vår person. Jag raljerar här en aning märker jag - men jag tror på denna trevliga tjej med klar och ärlig blick - jag är säker på att en hel del av det hon säger är sant för hon är inte ensam om att berätta detta för mig - jag har hört det förr. Den delen av behandling som innebar djuprengöring, massage av ansikte och nacke, fuktkräm var helt underbar. Men jag blev bara så förvirrad av så mycket information - och var skall jag börja gnida först i mitt ansikte - den delen som har med mjälten att göra eller skall jag börja med levern ... ?! Hon nämnde också något om kolhydraters negativa inverkan på människokroppen - kanske jag börjar med det, eller ...?

2 kommentarer:

Catarina sa...

Ha ha... Ja, det är mycket man borde tänka på att göra. Intressant det där med behandling genom att trycka sig i nyllet. Det har jag aldrig hört. Akupressurpunkter, antar jag?

Anonym sa...

Ja förmodligen heter det så... /Anneli