onsdag 26 juni 2013

håhå ja ja...

"Hå hå ja ja, hå hå jaja, hör va de´blåser i träa idag ...".  Lycklig sommarblåst i tre dagar har vi fått ha. Tog en promenad imorse till vårdcentralen (jag vägrar att kalla den hälsocentral!) för att lämna igen en krycka, som jag inte använt alls - fick inte ihop den med mina ben och mitt ryggonda;  sjukgymnasten hade förevisning för mig om hur jag skulle gå och hålla i kryckan och då förstod jag ju vad jag gjort för fel .. men nu behöver jag den ju inte för det ryggonda har jag liksom koll på - men är något jag får lev med resten av livet.

Varför blir jag så lycklig av blåst då? Har också det med barndomsminnen att göra - blåsten i de skramlande asparna vid sjöstranden, blåsten i de två stora björkarna på storbondens trädor eller är det bara så enkelt att hjärnan liksom får en uppfräschning när det blåser in genom öronhålen ? Det gör detsamma om det blåser på sommaren eller vintern eller hösten eller våren. -Ja, du har en förmåga att fundera kring allt! säger maken. 
Ja, varför inte ?!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej på dig!
Vad roligt att du har börjat blogga igen. Jag tycker det är så trevligt att läsa det du skriver om. Hoppas vi ses snart.
Kram Carola:-]

Anonym sa...

Hej vad kul att du hör av dig - jag vill också prata med dig!