torsdag 4 juli 2013

en app med poesi

En kille som jobbar med gamla foton vill ha poetiska texter av mig att kombinera bilder med till något som kallas app. Jag förstår ungefär vad det är och är något som jag också kan ladda ned när jag väl skaffar mig en sån där telefon som dottern kallar "klösbräda" - eller inte nu längre när hon väl hajat funktionerna och sitter allt som oftast fördjupad i kommunikationsbruset. Ibland sitter tre personer som bor hos oss tillfälligt med varsin så´n klösbräda och svarar allmänt förvirrat eller inte alls på tilltal. Det är så man kan få nippran. Ett är då säkert att om man absolut inte vill ha kontakt med annat folk så ska man sätta sig med en sån där för ingen orkar ens närma sig om man i och för sig inte själv har en och kommunicerar den vägen 3 meter ifrån. Men det var de där poetiska texterna - har lovat försöka - men hur locka fram poeten i mig i det allmänna kommunikationsbruset. Lär få ta fram min meditations-CD och stänga in mig med den för att få kontakt med själen igen.

Inga kommentarer: