tisdag 8 mars 2011

Tur...

Ja, nåo jer he tur aT män jer gemaL! (Ja, nog är det tur att man är gammal) suckade saligsvärmor då och då när hon såg och upplevde olika nya företeelser i samhället och sin omgivning. Hon började sucka ganska tidigt minns jag ... Men det är nästan så att jag inte vet hur jag annars skall förhålla mig till så´na företeelser som förra veckan när jag såg på Debatt i TV1. Där var hon den lilla späda bleka flickan, (har glömt hennes namn) som skall ha den mest besökta bloggen f n i landet. Hon visar sina opererade tuttar och annat mer eller mindre privat på bild och det sorgligaste i hela kråksången denna kväll var hennes så hårt opererade plutläppar att hon nästan inte kunde få fram det hon ville ha sagt. Då är det nästan så jag faller in i svärmors uttryck och börjar sucka jag också. Men hon är som hon är och det är som det är är nog bättre att tänka och sen ge blanka fasen i alltihop - Live and let live på självaste internationella kvinnodagen som sammanfaller med fettisdag - semlor ser ju ut som smaskiga kvinnobröst - har ni tänkt på det!?

2 kommentarer:

Sivan sa...

Hej!
Det måste vara Kissie du menar. Hon ser ju ut som en Barbiedocka med anknäbb. Bedrövligt att unga flickor har henne som ideal.
Tur att man själv inte har Barbiedockan som ideal så man kunnat smälla i sig en och annan semla i veckan!
Ha det bra!

Anonym sa...

Du har så rätt sååå! ;-)
Jag tror inte heller hon är friskare än oss mer rundnätta - vi har vår charm nå´n annanstans../Anneli