måndag 28 mars 2011

barndomsstranden

Egentligen var det mycket roligare förr när man hade alla bilder i album som man satt och bläddrade i - i alla fall jag hade liksom mer koll, eftersom jag är en så´n där för en del förhatlig typ som älskar att organisera och placera in i register och pärmar. Nu finns alla bilder här i burken och jag har länge planerat att köpa in något slags extra minne eftersom jag är rädd för att allt bara pajar en dag och så är alla bilder väck ... Hur som helst så hittade jag bilder från en sommar för ett par år sen från min barndoms strand. Bilden är tagen mot den del av byn som inte är bebyggd - ser ni lugnvattnet i bakgrunden... ? På den stora stenen längre bort höger vänster satt jag då och då vår-, sommar- och höstdagar med armarna om knäna och funderade och vände och vred på livets alla upplevelser och tänkte på framtiden där bortom skogen. Så många pirrande tankar och drömmar om framtiden som fanns i en och så långt bort jag längtade. Till slut hamnade jag några mil bortom skogen, här där jag blev kvar ... I förgrunden av bilden fanns en brygga, som inte syns här och det var också en mer lycklig plats för en sån som jag, när jag väl fick vara i fred där med mina tankar och inte småbröderna härjade och hade sig... som småbröder gör ...

Inga kommentarer: