lördag 19 mars 2011

schyssta briller

Idag åkte jag och två följeslagare till Luleå i snöyra och kom hem i eftermiddag i strålande vårsol. Riksteatern Norrbotten höll årsmöte och vi åkte för att representera vår teaterförening.
Strax efter lunch passade jag på att gå och hämta ut mina nya glasögon och solglasögon. Solglasögonen var perfekta - med styrka och progressiva glas - härligt! Men de andra - milde himmel - jag begriper inte i vad för tillstånd jag var när jag bestämde mig för dem. Visserligen vill jag ha kraftiga mörka bågar som är moderna nu, men de här hänger ned på mina kinder så när jag skrattar åker de upp i pannan och jag förvandlas till ugglan Helge! Nä jag har tre månader på mig att byta och det kommer jag att göra - det är ju ett helsicke när man ser så dåligt att man måste stå med näsan i spegeln för att se hur bågarna sitter i facet. Sen blir jag irriterad på de där människorna som hjälper till som ibland verkar ha noll koll - den här killen han smackade med läpparna och sa - schyssta tuffa bågar du, schyssta tuffa bågar ... jojomen visst! högsta prisklassen - det var väl det som fick honom att smacka! Och ändå äger han inte stället...

Inga kommentarer: