torsdag 24 juni 2010

Vad gör vi med sommaren kamrater....

idag är jag stark, idag mår jag bra ... Kenta hette han visst som sjöng den en gång. Jo jag har nyss hängt upp kläder att torka i sommarblåsten, gått runt och pysslat i solen bland blommor och blader. Myggen är som galna och inte ens en vindpust driver iväg dem. Men H har inhandlat en fantastisk manick, full av gift kan jag förmoda, som ser ut som en större mobiltelefon och den har vi på altanen när vi skall äta middag och ta mej tusan alla mygg är väck och skall visst vara det på hela 20 kvm:s avstånd ... Vad gör vi med sommaren kamrater fanns det också någon som sjöng en gång och det är just det - vad händer med vår natur när vi inte kan ta till oss att vissa somrar är mer myggrika än andra och att det bara är att följa med. Vi stör och vi stör och vi stör hela tiden - allt från oljeriggar som pajar till giftiga gaser på ett altanbord i Överkalix ... - Lev i nuet, säger någon - fundera inte så mycket på allt som kan hända ... Jo men det är ju det som inte är jag. Hur som helst Skååål för midsommaren och det vackra vädret och alla blommorna inklusive mina fina pioner !

Inga kommentarer: