fredag 4 juni 2010

Drake och orm

-Det blir våldsamt i dina rabatter i sommar - både drakblomster och ormrot, sa M glatt på handelsträdgården.
Jag tittade till på henne och det slog mig hur symboliskt riktigt det är just nu - för igår var jag både drake och orm på en och samma gång .... idag har det varit något lugnare... bara lite drake... Det börjar ju gå aningen för långt när jag t o m bland alla perenna växter väljer såna med uråldriga och primitiva namn ...
Hur som helst så har jag skjutsat barnen i år 2-4 upp till vår skolträdgård och de har själva gjort en jättefin skylt som står vid vägen. De var så nöjda och glada trots kyligt väder och regn där de tillsammans med Hushållningssällskapet satte frön och planterade kålväxter, kryddväxter och ett och annat smakligt och i början på september har vi skördefest.
(Bilden föreställer ormrot)

Inga kommentarer: