tisdag 1 juni 2010

1 juni 2010

Grannens häggmispel blommar intill vår tomt. En ljuvlig doft sprider sig varje morgon när jag går ut och hämtar in tidningen. Allt bara sväller och växer och som vanligt är min tid upptagen av terminsavslut på olika nivåer. Varje vår planerar jag att sitta vid en bäck i skogen och filosofera, men det hinner jag aldrig innan bäcken har torkat. Imorgon har jag lovat bjuda de äldre eleverna på mjukglass då vi skall räfsa skolgården tillsammans. De var så förgrymmade häromdagen då de mindre barnen gick iväg för att inhandla mjukglass för pengar som de tjänat när de sålt filmer till sina föräldrar. Filmerna föreställde en teater som de själva spelat in. De äldre ylade om särbehandling och när jag sa emot önskade någon av dem att jag skulle få en sten i hu´vet! ;-) ... men hittills har jag klarat mig.
Nu skall jag blanda hönsgödsel med plantjord och förbättra lite i mina rabatter en stund. H monterar en dagbädd från IKEA med förunderligt tålamod - minst 300 skruvar påstår han att han hittills skruvat in....

Inga kommentarer: