måndag 24 augusti 2009

Om jag ids

Har kört från Luleå vid 08-tiden efter att ha suttit hos tandläkaren en timme. Jag har gått hos samma tandläkare nu i över tio år och jag gillar verkligen både honom och hans personal. De är så proffsiga och trevliga utan att vara överdrivna. Under hemfärden de elva milen har jag lyssnat till en deckare som nu äntligen är slut. Vill inte läsa om eller lyssna till spekulativa historier om mord hit och mord dit och så nå'nstans slänger man in något gammalt övergrepp långt tillbaka för att få det att verka djuptänkt och analytiskt. Nå varför gör jag då det ? Av någon slags hjärnslöhet kanske ... Men nästa ljudbok blir Smugglarkungen av vår lokale författare - förmodligen blir det väl ett och annat hårdhänt handgemäng i den också, men jag kommer säkert att känna igen en hel del från mitt förflutna då den tilldrar sig i Tornedalen på båda sidor om gränsen. Min ena kind värker då bedövningen håller på att släppa. Min lediga måndag är grå och mulen med regnstänk. En dag för bullbak ... kanske... om jag ids ...

Inga kommentarer: