torsdag 20 augusti 2009

4 300 spänn för vad ?

Igår fick jag ett tfn-samtal på jobbet där en hurtbulletyp av tjej presenterade sig med ett företagsnamn som jag inte uppfattade. Men jag var ganska stressad så jag brydde mig inte om att utreda det närmare utan lyssnade till vad hon ville. Jo, det var tydligen så att jag i december 2007 hade beställt toner till en skrivare Samsung och jag ville bara ha två st varför de var tvungna att bryta upp ett paket innehållande 4 toner och jag skulle då ha lovat att höra av mig när jag ville ha de resterande. Jag kände hur ilskenhåret började resa sig i nacken och jag snäste att jag inte gjort något avtal om något liknande. - Anneli Nilsson, sa hon högljutt och bestämt, har du aldrig hört talas om muntliga överenskommelser? - Ge dig! sa jag, nu lägger jag på. Jag lade på och hon ringde upp gång på gång. Så fort vi på jobbet hörde en signal så var det hon som skulle ge sig på mig. Sen hade hon lämnat ett meddelande på telefonsvararen att jag nu kunde förvänta mig en faktura på 4.300 kr för att de sedan dec 2007 hade lagerhållit två st toner till en Samsungskrivare, som jag inte ens kommer ihåg att vi har haft. Är det konstigt att man ser ut som en fågelholk ? Det blir bara värre och värre med lurendrejerier och jag tycker synd om de här som jag tror unga människor som tvingas sitta och dela ut sån skit och sånt svammel i telefon...om de tvingas ... men som det ser ut på arbetsmarknaden och dess framtidsutsikter så lär de väl få ta vad jobb som helst för att klara sig. Det är för djävligt helt enkelt!

Inga kommentarer: