tisdag 21 juni 2011

21 juni i regn

Idag är den längsta dagen på året, äldsta barnbarnet blir 18 år, regnet öser ned och hunden Lego glor på mig. Den är på besök hos mig medan husse är på något möte. Jag ids inte prata med den, men den får en klapp och ett och annat kli när den sitter och trycker kroppen mot mina ben. Det blir födelsedagskaffe ikväll när P:s sommarjobb är klart för dagen och jag har lovat bidra med ett par goda pajer. Har hela dagen framför mig . Igår satte jag igång med min styrketräning igen och var helt slut hela eftermiddagen, men det är så det skall vara! Besökte också den lokala pappershandeln för att p g a min nya tideräkning köpa en almanacka som slutar den 31 dec 2011, men irriterande nog fanns det bara almanackor från 1 juli 2011 till 30 juni 2012 .. som om alla vore skolmänniskor... ;-) Meteorologerna har lovat regn i några dagar till så det är bara att ställa in sig på det - gilla läget är stort och viktigt och nödvändigt allt emellanåt.

Inga kommentarer: