söndag 20 december 2009

Julkonsert


Himmel vilken himmelsk pipa hon hade, solisten Carina Stenberg från Luleå vid gårkvällens traditionella julkonsert i kyrkan här. Hennes version av Ave Maria och O Helga Natt gick som ett smäck rakt in i kroppspulsådern! Klara vackra sopranröster drillade på i de olika julsångerna och Christmas carols och det hade kunnat bli en mycket fin helhet, men kantorn klapprade fram och tillbaka mellan mikrofon och dirigentpinne och babblade på om "mina favoriter" och att hon grät varje gång hon hörde Jul, jul, strålande jul ... och hälften har jag glömt. Från det vackert smyckade programmet som vi fick vid ingången kunde vi utläsa allt vi behövde i information inför konserten ... ibland blir det lite väl överdrivet och klumpigt !

2 kommentarer:

Villa nöystu sa...

...hhhaha... jag håller m om det mesta, solister var som sänd fr gud, men jag gillade att kantorn pratade och berätta.

Ha en fin fjärde advent,
kram

Anonym sa...

Gillade du att hon babblade vah, verkligen?
Jag är nog lite konstig, men jag har absolut inget intresse av vad hon tycker om det ena och det andra. Jag längtade efter en meditativ stund med julmusik och så förstörde hon det med sitt klapprande ... men det är ju tur att vi är olika - annars skulle det bara vara en gäng gnälliga kärringar överallt .. ;-)/Anneli