onsdag 28 augusti 2013

ny fas ?

Nu har jag betalat medlemsavgiften till PRO och vips kom det en broschyr på posten Välkommen till en ny fas i ditt liv och jag utlovades ett medlemsskap som sätter guldkant på tillvaron. Kanske det är så. Men inte än vill jag bli en av de där PRO-medlemmarna som passar upp andra medlemmar med julbord, mannekänguppvisningar med fika och springer som skållade råttor för att passa upp alla. Det borde ju finnas ett annat system så att alla kan få njuta av sin pensionstid. Några passar alltid upp resten! Har länge tvekat innan jag gick med i organisationen eftersom jag tyckte att inget vettigt ordnades i kommunen - mest allmänna danser här och där. Jag försökte också ta kontakt med den parallella organisationen SPF men de hade om möjligt ännu blekare aktiviteter. Så jag valde PRO ... och vi får väl se - det finns väl säkert ett och annat erbjudande som går att utnyttja. Och onekligen känns det ju som en ny fas den här tillvaron då jag inte behöver stiga upp på morgonen förrän jag själv vill, jag behöver inte skynda mig för att göra det enda och det andra här hemma för att hinna med jobbet också ... nog är det en ny fas med eller utan PRO...

Inga kommentarer: